ترمیم کانال ریشه

کلینیک دندانپزشکی آپادانا

امروزه در تکنولوژی جدید دندانپزشکی، عصب کشی دندان عقل به یک تکنیک نسبتاً بدون درد تبدیل شده که بجای از دست دادن دندان پوسیده امکان حفظ دندان را برای شما فراهم می‌کند. پوسیدگی گسترده دندان، ضربه به دندان، شکستگی دندان و بیماری لثه  باعث از بین رفتن دندان می‌شود و می‌تواند باعث بروز علائم کانال ریشه، مثل درد هنگام جویدن و فشار روی دندان، حساسیت دندان به سرما و گرما که بیشتر از معمول به طول می‌انجامد، یا آبسه دندان شود.

بهترین دندانپزشک در ولیعصر

ترمیم کانال ریشه همان درمان عصب کشی است که می تواند به دلایل مختلف شکست بخورد. اگر باکتری ها به طور کامل از کانال ها حذف نشوند، می توانند تکثیر شوند و باعث درد شوند. باکتری ها همچنین می توانند یک دندان را مجدد  تزریق کنند اگر پر شدن دائمی پس از درمان کانال ریشه خیلی زود قرار نگیرد. پر کردن موقت یا پر کردن ضعیف به صورت دائمی می تواند باعث نابودی شود و این اجازه می دهد که باکتری ها به کانال بازگردند.

عصب کشی چگونه دندان را حفظ می‌کند؟

دندانپزشک در عصب کشی یا روت کانال، بافت ملتهب و عفونت کرده ریشه را حذف و کانال داخل ریشه  را کاملاً تمیز  می‌کند، سپس فضای خالی کانال ریشه را پر می کنند. بعد از آن، جهت قرار دادن روکش یا سایر درمان‌های ترمیمی و بازیابی کامل عملکرد دندان، می‌توانید دوباره به دندانپزشک مراجعه ‌نمایید. بعد از ترمیم، دندان عصب کشی شده، مانند سایر دندان‌های شما عمل می‌کند

علائمی که نشان می‌دهد دندان نیاز به عصب کشی دارد

علائمی که باید به آنها توجه نمائید عبارتند از:

• حساسیت طولانی به گرما و سرما
  • حساسیت به لمس کردن و جویدن
  • زردی و لک دندان
  • ورم
  • حساسیت و خروج مایع از کیسه‌های آبسه و بافت استخوان و لثه مجاور

چرا دندان ممکن است به عصب‌کشی نیاز داشته باشد؟

عصب کشی دندان وقتی که ریشه ملتهب شود یا عفونت کند، ضروری می‌شود. التهاب و عفونت بافت ریشه به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد:

• پوسیدگی دندان
  • انجام درمان‌های مکرر روی دندان
  • وجود ترک یا شکستگی در دندان

هر گونه ضربه‌ای به دندان، حتی اگر منجر به بروز شکستگی یا ترک ظاهری روی دندان نشود، می‌تواند منجر به آسیب به بافت ریشه دندان شود. اگر التهاب یا عفونت بافت ریشه درمان نشود، منجر به درد دندان و در نهایت آبسه دندان می‌گردد.

عصب کشی دندان در کلینیک دندانپزشکی آپادانا درمانی می باشد که در جریان انجام آن کلیه مواد عفونی از مرکز دندان خارج شده و از این طریق از گسترش و ایجاد آبسه جلوگیری می‌ کند. دلایل یک دندان خراب شده به این صورت است که در اثر عوامل مختلف لایه محافظ آن از بین رفته و یا مینای دندان دچار ترک شده باشد. در نتیجه در اثر نفوذ باکتری‌ ها به بخش‌ های داخلی دندان، به مرور زمان پالپ دندان دچار عفونت شده و دندان کارایی طبیعی خود را از دست می‌ دهد. در این حالت فرد دچار دندان درد و حساسیت می‌ شود و مجبور می‌شود که به دندانپزشک یا اندودنتیست مراجعه کند.درمان عصب کشی دندان توسط متخصص ریشه دندان انجام می‌شود که لازم است در این زمینه تخصص کافی را داشته باشد و همچنین با قسمت های مختلف درمان آشنا باشد.

یادآوری : بعد از درمان ریشه در کلینیک دندانپزشکی آپادانا  توسط دکتر مجتبی حسین زاده داروهایی توصیه می شوند، مسکن ها هستند که پرکاربردترین آن ها پروفن یا ژلوفن می باشد و بهتر است بعد از درمان ریشه 6 ساعت یک بار مصرف گردد .لازم به ذکر است در صورت وجود تورم های شدید و درد زیاد ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ها مثل آموکسی سیلین ، مترونیدازول و … هم باشد که باید طبق دستور دندانپزشک مربوطه مصرف گردد .

دلایلی که باعث می شود ما مجددا دندانمان را عصب کشی کنیم :

1_ در صورت موفق نبودن عصب کشی اولیه دندان، عصب کشی دندان باید مجددا صورت بگیرد.

2_ در اکثر موارد عصب کشی دندان موفق است اما در اثر عدم موفقیت درست، دندان دچار عفونت شه و نیاز به عصب کشی مجدد دارد.

3_ زمانی که پوسیدگی دندان به حدی شدید باشد که در زیر دندان عصب کشی شده به وجود بیاید عصب کشی مجدد دندان ضرورت پیدا می کند.

در چه زمانی نیاز به عصب کشی دندان داریم :

درواقع درمان عصب‎ کشی دندان زمانی نیاز است که قسمت داخلی دندان یا همان پالپ دندان دچار عفونت و التهاب شود.

درمان عصب کشی دندان در کلینیک دندانپزشکی آپادانا درد دارد ؟

معمولا دردی که بیمار در هنگام عصب‌ کشی دندان احساس می‎کند مربوط به عفونت دندان است و به درمان عصب کشی ربطی ندارد. البته بعد از عصب‌ کشی دندان هایتان شما درد خواهید داشت ولی نگران نباشید این درد طبیعی بوده و موقت است.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.